H IG ετοιμάζει τον Χίτλερ για τον Μεγάλο Πόλεμο
Η έναρξη της Μεγάλης Ύφεσης και η απότομη πτώση της τιμής του πετρελαίου δεν πτοεί τον Bosch για το σχέδιο της υδρογόνωσης. Υπήρχε όμως ένας ισχυρός παράγων στη διοίκηση της IG που σκεφτόταν διαφορετικά.Τον Ιούλιο του 1930 ο Bosch επιστρέφει μετά από δύο μήνες διακοπών για να βρεθεί μπροστά σε μία εξέγερση στο σχέδιό της υδρογόνωσης.Του είπαν ότι η Leuna πρέπει να κλείσει αμέσως.
Οι αντίπαλοί του υποστήριζαν ότι αντιπροσώπευε ένα δυσβάσταχτο βάρος για τα οικονομικά της IG, τα οποία ήταν ήδη επιβαρυμένα από την εξασθενημένη οικονομία. Παρά το γεγονός ότι 300 εκατομμύρια μάρκα είχαν χυθεί στο έργο, η διεργασία δεν ήταν ακόμη έτοιμη για εμπορική εκμετάλλευση. Το κόστος της συνθετικής βενζίνης, επεσήμαναν, ήταν σαράντα με πενήντα pfennigs το λίτρο, ενώ η διεθνής τιμή της φυσικής βενζίνης ήταν μόνο επτά pfennigs . Το έργο πνίγονταν στο κόστος του.
Παρά το γεγονός ότι μεγάλες διαφορές στο διοικητικό συμβούλιο της IG ήταν εξαιρετικά σπάνιες, η μάχη για τη συνθετική βενζίνη ήταν σκληρή. Τα υποστηρίζοντα μέρη συμφώνησαν τελικά να αναθέσουν το έργο της αξιολόγησης του έργου σε δύο επιτροπές, μία με επικεφαλής τον Fritz ter Meer και το άλλο από τον Friedrich Jaehne, το πρώτο μηχανικό.